Кращий географ у районі: як працюють освітяни у Малинівській громаді
Громади на зв'язкуПовномасштабна війна внесла серйозні корективи в освітній процес. Попри це вчителі шкіл Малинівської громади тримають свій високий рівень – школярі виграють у різних конкурсах, діти з користю проводять дозвілля.
Медицина, англійська, історія
32-річний учитель Дмитро Репринцев викладає у Малинівському ліцеї № 1 географію, історію, правознавство та громадянську освіту.
Чоловік здобував середню освіту в школах Чугуєва та Есхару. В дитинстві він багато займався самоосвітою.
– Улітку я приїздив до бабусі у Мартове Печенізької громади. Там було багато різної літератури, яку я опановував. Спочатку потяг був до медицини. Згодом був небайдужий до англійської мови. Хотів стати перекладачем, щоб подорожувати різними країнами. А потім дуже зацікавився історією. Постійно переглядав історичні фільми, любив читати українську літературу, – згадує Дмитро.
Після закінчення школи вступив на історичний факультет Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Спочатку хотів бути науковцем, але потім пішов працювати вчителем на практиці, ще навчаючись у виші.
– Тоді зрозумів, що це зовсім непогана робота. У ній доволі багато плюсів. Мене вона захопила, – ділиться педагог.
Проте він не полишив своє захоплення археологією. Шість років поспіль з групою археологів їздив на розкопки.
Життєві навички і соціалізація
Після закінчення університету молодий педагог пішов працювати до Малинівського ліцею № 1. Йому дали вести історію в трьох класах, а також довантажили географією. До речі, пізніше Дмитро заочно навчався у ХНУ ім. В. Н. Каразіна за спеціалізацією «Географія».
Учитель зізнається, що географія – це ще одне його кохання. Через декілька років викладання в школі він почав вести гурток «Географічне краєзнавство». З учнями вони складали різні маршрути та долали разом пішки понад тисячу кілометрів.
– По-перше, це підвищило інтерес до навчання. Гурток показував, що «суха» теорія на уроках може перетворитися на надзвичайно цікаву практику. А по-друге, це вчило дітей тим навичкам, які дійсно необхідні у житті. Це орієнтування на місцевості, ідентифікація флори, фауни, розуміння, що ми можемо з цього використовувати тощо. Наприклад, коли привал, робимо чай з того, що назбирали дорогою. А ще діти соціалізувалися – спілкувалися з різними віковими категоріями, вчилися толерантності та взаємодопомозі, – розповідає Дмитро.
Учитель Малинівського ліцею № 1 Дмитро Репринцев (по центру) і його учні у походах
За його словами, дітям дуже подобаються такі заняття. Гурток відвідують учні 6–11 класів, бувало, що до них приєднувалися і дорослі. Останній похід був 17 лютого 2022 року – тоді вони навчалися розпалювати багаття з двох сірників у надзвичайно сиру погоду.
– Мрія – наша Перемога, щоб повернутися в школу і на нашу практику. Хоча я тепер не уявляю, як вести походи по замінованих ділянках нашого району. Однак уже є думки стосовно цього. Скоріш за все, будуть екскурсії в інші області України, – каже педагог.
Постійне самовдосконалення
Однак Дмитро Репринцев і зараз знаходить можливість зустрічатися з учнями офлайн. Минулоріч він випустив 11 клас, наразі він класний керівник учнів, які перейшли в шостий клас. Десь раз на два тижні на вихідних вони зустрічаються і проводять разом час у неформальній обстановці – спілкуються, влаштовують різні ігри тощо.
– Я ніколи на 100 % не задоволений проведеним уроком. Я з тих людей, хто постійно думає: «Що ти міг би зробити краще?». Тому й надалі продовжуватиму покращувати свою роботу, від якої дійсно отримую величезне задоволення. Дітям подобається те, що я роблю. Вони активно працюють не тому, що я їх змушую, а тому, що самі хочуть. І дуже радію, коли вони посідають високі місця та виграють у різних конкурсах і олімпіадах, – говорить учитель.
Наприклад, до пандемії та повномасштабного вторгнення рф учні Малинівського ліцею № 1 були постійними учасниками та переможцями не тільки місцевого, а й обласного рівнів Малої академії наук. Так, у 2016, 2018, 2019 роках вихованці Дмитра Репринцева стали переможцями в секціях «гідрологія», «ландшафтознавство». Також вони постійно беруть участь в обласних геологічних олімпіадах.
– Загалом у нас дуже хороша школа, всі колеги – справжні професіонали. Також є підтримка з боку місцевої влади, зокрема начальника Малинівської селищної військової адміністрації Миколи Семер’янова. Покращилася матеріально-технічна база школи, – каже вчитель.
Педагоги – гордість громади
Керівник Малинівської громади Микола Семер’янов високо цінує професіоналізм місцевих учителів.
– Наші педагоги дуже добре викладають предмети і втілюють інноваційні підходи. Вдячний їм за роботу, за відданість справі. У нас дуже професійні і висококваліфіковані педагоги, один з них – Дмитро Репринцев. Вважаю його кращим географом у районі. Це молодий, дуже перспективний і амбіційний вчитель, його люблять діти. Ми цінуємо таких людей, які працюють на розвиток нашої громади, – зазначає Микола Семер’янов.
У навчальному 2023–2024 році в громаді дистанційно працювали всі чотири школи. У цих закладах – понад 70 педагогів, більшість з них перебуває безпосередньо в громаді.
На жаль, після початку повномасштабної війни освітянський колектив громади втратив трьох прекрасних педагогів, усі вони працювали у Малинівському ліцеї № 1. Через хворобу померла керівниця закладу Алла Фендрікова. Її називають жінкою-легендою. Вона багато сил та часу віддала закладу, створила гарний колектив, який давав якісні знання. Передчасно пішла з життя дуже хороша вчителька початкових класів Світлана Бовда. Наприкінці 2022 року загинув учитель фізики та астрономії Роман Кримсалюк, який одразу пішов на фронт добровольцем.
До речі, Дмитро Репринцев ініціював проведення астрономічного конкурсу імені Романа Кримсалюка, який уперше пройшов цьогоріч.
Є одна медалістка
У цьому навчальному році у школах Малинівської ТГ навчалося близько 780 дітей, з яких 520–530 – перебувають у громаді.
– Завдяки якісній роботі наших педагогів мережа збереглася. Брали участь у змаганнях, конкурсах та олімпіадах, де перемагали. В онлайн-форматі працювала і позашкільна освіта. Дистанційно працювала і одна дошкільна група, яка готується восени йти до школи. Багато дітей закінчили школу з відзнакою, отримали похвальні листи. Є одна медалістка, – говорить начальник відділу освіти культури, спорту та молоді селищної ради Сергій Бєлов.
Освітній процес у Малинівській громаді пройшов на рівні завдяки допомозі Харківської ОВА та UNICEF. Вони забезпечували всіх дітей і вчителів, які цього потребували, планшетами та ноутбуками. Їх надали у тимчасове користування на період навчання.
Харківська ОВА та UNICEF передали гаджети для шкіл Малинівської громади
Хочуть побудувати укриття
У громаді велику увагу приділяють стану своїх навчальних закладів. Усі чотири школи постраждали внаслідок військової агресії рф.
– За рахунок місцевого бюджету в гімназії у Старій Гнилиці та обох малинівських ліцеях поставили вікна. Також зробили дах у Малинівському ліцеї № 2, куди був прямий «прильот». Більше за інших закладів освіти постраждав Мосьпанівський ліцей. Він постійно був під обстрілами – розбиті дах та вікна, зруйновані перекриття. За рахунок місцевого бюджету замовили проєктно-кошторисну документацію на його аварійне відновлення. Сума вийшла дуже велика. Тому подали проєкт у державну систему DREAM, щоб попасти в якусь державну програму чи привернути увагу благодійних фондів, аби відремонтувати ліцей. Також був пошкоджений садочок у Малинівці. «Нафтогаз» допоміг з його ремонтом та придбанням обладнання для дошкільнят, – розповідає очільник Малинівської громади.
Наразі у школах ТГ нема укриття, втім робота у цьому напрямі вже ведеться. Укриття є в Малинівському садочку. Там працюють благодійні фонди та волонтери, які проводять різноманітні заходи, що спрямовані на розвиток дитини. Також там відбуваються новорічні зустрічі, вручають дипломи та відзнаки тощо.
У Малинівському садочку, де є укриття, проводять гурткові роботи
– Звісно, хотілося, щоб у нас було офлайн-навчання, але дивитимемося на безпекову ситуацію, бо періодично в нас бувають обстріли. У нас у школах поки немає укриття, однак є проєктно-кошторисна документація на будівництво укриття в Малинівському ліцеї № 1. Є інформація, що цим проєктом зацікавилися європейські фонди, які можуть профінансувати роботи. Сподіваємося, що так і буде, оскільки це дасть змогу організувати змішану форму навчання, – каже начальник Малинівської селищної військової адміністрації Микола Семер’янов.
Нагадаємо, що на базі знищеного ліцею в Чугуївській громаді збудують сучасне бомбосховище.
Читайте також:
У Донецькій громаді з'явився шматочок Нідерландів
Нові поїзди, корупційний скандал: які події відбулися у Харкові та області
Педагогу з Ізюма присвоєно звання «Заслужений вчитель України»
Лісовий: через корупційний скандал звільнять ректора харківського університету
Харківщина серед лідерів за фінансуванням освітніх проєктів в Україні — Оксен Лісовий