Чи довіряють жителі Харківщини своїм лікарям — ІНФОГРАФІКА
Соціологи опитали 2150 людей. До вибірки потрапили жителі Пісочинської ОТГ, міста Дергачі, смт Мала Данилівка, міста Вовчанськ, смт Золочів, смт Нова Водолага, міст Балаклія, Ізюм та Куп’янськ — від 18 років і старші. Оцінка здійснювалась не за результатами окремого візиту, а в цілому за останні 12 місяців. Дослідження проводилося за допомогою адаптованого та розширеного інструменту EuroPEP.
Вибірка репрезентативна за віком, статтю, регіонами і типом поселення. Опитування проходило у формі exit-poll (на виході з амбулаторії / ЦПМСД) та через онлайн-опитування. Статистична похибка дослідження не перевищує 2,2 %.
Опитування показало, що на задоволеність пацієнтів взаємодією з лікарем найбільше впливає довірча атмосфера, що створює лікар під час спілкування, увага до проблем пацієнта та інтерес до його особистої ситуації.
77,4 % опитаних вважають, що лікар приділяв їм достатньо часу на прийомі. 69,3 % відмітили, що лікар сприяв довірчості бесіди, а 69,5 % зазначили, що сімейний лікар виявляв зацікавленість їхньою особистою ситуацією.
Інфографіка: «Українська експертна ліга»
Від 72,2 % респондентів заявили, що задоволені інформацією, яку надає лікар під час візиту: пояснює цілі обстежень та сенс призначених ліків чи аналізів, роз’яснює про хвороби та симптоми тощо. Проте 12,1 % вважають, що не отримують необхідної інформації.
Щодо рівня задоволеності взаємодією пацієнтів з медичними закладами, то 73,1 % респондентів відмітили доброзичливість і ввічливість персоналу. 63,9 % — підтвердили наявність можливості запису на прийом по телефону або через Інтернет. 63,1 % опитаних високо оцінили швидке отримання допомоги при невідкладних проблемах зі здоров'ям.
Найбільший негатив серед людей — 17,4 % — провокує необхідність чекати у черзі на прийом до лікаря.
Десь половина мешканців Харківщини (51 %) задовільно оцінює своє здоров’я, 41,4 % — позитивно і лише 7,6 % — як погане.
Крім того, виявилося, що 52,1 % людей не мають стійкої звички звертатися до лікаря без скарг на здоров’я для проведення профілактичного обстеження. Проте майже половина респондентів (47,9 %) звертається до лікаря з метою профілактики раз на рік. 23,2 % опитаних не звертаються по профілактику взагалі.
Читайте також: В області придбали десять нових «швидких»
Пацієнти з поганою самооцінкою здоров’я (3,3 %) скоріше не відвідують лікаря хоч раз на рік з метою профілактики. Серед тих, хто регулярно здійснює профілактику, більшість оцінюють здоров’я як задовільне — 46 %, добре — 34,5 %, відмінно — 8,3 % респондентів.
Майже 3/4 респондентів (74,2 %) дотримуються призначеної схеми лікування і лише 5,3 % — ні. 20,5 % — «50 на 50», тобто виконують призначення не повністю.
78,1 % мешканців області віддають перевагу порадам власного терапевта чи сімейного лікаря, і лише третина опитаних керується власним досвідом. 14,3 % — дослухаються до порад знайомих та родичів, а 12,9 % лікуються за рекомендаціями з Інтернету.
— Ми були готові до того, що результати будуть набагато позитивніші, ніж наша об’єктивна оцінка медичних послуг. Коли подібне опитування вперше запускали у Великій Британії, то там теж отримали дуже позитивні відгуки. Але з часом, коли населення проходить їх регулярно і бачить, що результати опитувань дійсно мають вплив на поточну ситуацію, — то люди починають ставитися до цього більш критично, — зазначив експерт проекту «Ефективна первинна медицина в громаді» Михайло Довгопол. — Сподіваємося, з часом такі опитування стануть абсолютно регулярними як для закладів, так і для громад. Адже без зворотного зв’язку жоден заклад розвиватися не може.
Довідка. Соціологічне дослідження проводилося громадською організацією «Агенція змін «Перспектива» спільно з ГО «Українська експертна ліга» в рамках проекту «Ефективна первинна медицина в громаді», що фінансується Європейським Союзом.
Виконавці проекту — Харківська обласна рада (координатор), Громадська організація «Агенція змін «Перспектива», Громадська спілка «Українсько-Німецька Медична Асоціація» та Асоціація органів місцевого самоврядування Харківської області.
Проект створено задля розбудови ефективної первинної медико-санітарної допомоги у громадах Харківської області шляхом підвищення обізнаності громадськості про медичну реформу, навчання та консультування лікарів, керівників медзакладів та представників місцевого самоврядування, надання міні-грантів для покращення медичних послуг та вивчення кращих місцевих та міжнародних практик.
Читайте також: Чи може лікарня відмовитися прийняти пацієнта
Замість знищеного ракетою: модульний ФАП відкрили у селі Шевченківської громади
Відновлення крок за кроком: як працює медицина у Старосалтівській громаді
У Лозовій розпочнуть капітальний ремонт дитячої поліклініки
У Вовчанському хабі працюють лікарі та психологи