Підписка на розсилку

Хочу отримувати головні новини:

Кадастровий номер: призначення та порядок присвоєння

30.05.2020 15:00
Фото: 0372.ua
Фото: 0372.ua
Про те, навіщо існує кадастровий номер земельної ділянки та як його отримати, розповідає наш юридичний консультант.

Кадастровий номер – цифровий унікальний штрих-код об’єкта нерухомого майна, що дозволяє ідентифікувати певну ділянку землі щодо її місця розташування.

«Він унікальний у межах держави і не може повторюватися. Кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі», – пояснює начальник Близнюківського бюро правової допомоги Людмила Тищенко.

Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Законом «Про Державний земельний кадастр» визначено, що для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються:

– заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин;

– оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки, у формі електронного документа.

Юристка розповіла, що заява з доданими документами надається заявником особисто чи уповноваженою ним особою або надсилається поштою цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення, а в разі подання заяви в електронній формі – надсилається засобами телекомунікаційного зв’язку.

Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом 14 днів з реєстрації заяви:

– перевіряє відповідність документів до вимог законодавства;

– за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову в державній реєстрації.

«Законом визначено, що на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Витяг містить усі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки», – зазначає Людмила Тищенко.

Заява на отримання адміністративної послуги подається в письмовій, усній чи електронній формі суб’єкту надання адміністративної послуги особисто суб’єктом звернення або його представником (законним представником), надсилається поштою, а в разі надання адміністративних послуг в електронній формі – через Єдиний державний портал адміністративних послуг, зокрема через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування. Ця послуга є безоплатною.

Крім того, можливо замовити надання цієї послуги на офіційному веб-сайті Єдиного державного порталу адміністративних послуг https://my.gov.ua/info/service/byservicescope-86/3359/details у розділі «Природні ресурси та екологія», підрозділ «Земля».

Отже, якщо вам потрібно здійснити присвоєння кадастрового номера земельній ділянці та, як наслідок, отримати витяг з Державного земельного кадастру – вам необхідно підготувати необхідний пакет документів та звернутися до відповідного центру надання адміністративних послуг за місцезнаходженням земельної ділянки.

Читайте також: Як оформити спадок на земельну ділянку 

 

Автор:
Інна Можейко

Підписуйтесь на Google News

Щоб бути у курсі останніх новин Харківщини та громад.

Підписатися