Підписка на розсилку

Хочу отримувати головні новини:

Експертиза морозива в Харкові: який пломбір можна купувати

01.10.2019 16:14
Фото: pixabay.com
Фото: pixabay.com
Перевірку на якість пломбіру та вершкового морозива семи українських виробників провело держпідприємство «Харківстандартметрологія».

На експертизу до харківських фахівців потрапили сім зразків пломбіру та вершкового морозива, виготовлені відповідно до вимог національного стандарту ДСТУ 4733:2007:

1. Морозиво вершкове «Дитяче бажання» ТМ «Рудь» в тубах, масою нетто 500 г (ПАТ «Житомирський маслозавод»).

2. Морозиво пломбір ТМ «Планета Бомверс», в тубах, масою нетто 500 г (виробник ТОВ «ФМ Хладопром»).

3. Морозиво пломбір «Малюк-ам» ТМ «Ласунка», в тубах, масою нетто 777 г (виробник ТОВ «Галичина Ласунка»).

4. Морозиво пломбір ТМ «Традиції Нової Зеландії», в тубах, масою нетто 1000 г (виробник ТОВ «АПВТ фірма Ласка»).

5. Морозиво пломбір «Дитяча кухня» ТМ «Три ведмеді», у відерцях, масою нетто 450 г (виробник ТОВ «Три ведмеді»).

6. Морозиво пломбір «Пломбір дитинства» ТМ «Мушкетер», у полімерних пакетах, масою нетто 1000 г (виробник ТОВ «ТБ Мушкетер і К»).

7. Морозиво пломбір ТМ «Лімо», у вафельному стаканчику, масою нетто 60 г (виробник ПрАТ «Львівський холодокомбінат»).

Продукція була закуплена в торговельній мережі Харкова – ТОВ «Сігмастелс», ТБ «Рост» та ТОВ «Компанія «Гранд-Маркет». Якість морозива визначалась у Державній випробувальній лабораторії ДП «Харківстандартметрологія» за органолептичними, фізико-хімічними показниками, в тому числі ідентифікацією жиру (вмістом рослинних жирів), якістю пакування та маркування. 

Читайте також: Як вибрати справжнє вершкове масло

Як повідомив генеральний директор ДП «Харківстандартметрологія» Володимир Величко, результати експертизи показали, що виробники випускають на ринок якісну продукцію без обману покупців.

– Мали місце деякі вади маркування: у морозиві вершковому «Дитяче бажання» ТМ «Рудь» та морозиві пломбір ТМ «Ласунка» на етикетці в назві продукції було відсутнє обов’язкове зазначення масової частки молочного жиру. Нанесення такої інформації передбачене підрозділом 8.1 ДСТУ 4733:2007, – розповів Володимир Величко. – В усіх семи зразках не виявлені немолочні жири, а масова частка молочного жиру відповідала нормі, заявленій на етикетці чи зазначеній в інформації про енергетичну цінність. Дата виготовлення нанесена чітко, розбірливо.

Експерт також дав поради щодо того, як вибрати дійсно якісне морозиво:

  •  Звертайте увагу на те, як продукт зберігається на вітрині магазину, оптимальна температура зберігання для морозива – не вища мінус 16 оС. Дивіться, щоб морозиво не було м’яким та деформованим. Інакше це може означати, що його розморожували й повторно заморожували.
  • Звертайте увагу на склад. У складі пломбіру, вершкового та молочного морозива не повинні міститися рослинні жири, консерванти та синтетичні барвники, а відрізняється таке морозиво між собою масовою часткою молочного жиру. В морозиві пломбір молочного жиру (тобто жиру тваринного походження) повинно бути від 12 % до 20 % включно, в морозиві вершковому – від 8 % до 11,5 % включно, а в морозиві молочному – від 0,5 % до 7,5 % включно. Отже, найбільш калорійним з даних видів морозива є пломбір, а найменш калорійним – молочне. На маркуванні пломбіру, вершкового та молочного морозива повинен бути зазначений стандарт ДСТУ 3733.
  • Особливу увагу звертайте на якість маркування продукції. Якщо на пакуванні не зазначено інформацію щодо термінів та умов зберігання продукції, якщо дати та вся інформація нанесені не чітко, в недоступній для сприйняття формі, відсутня повна інформація про виробника або імпортера з адресою та телефоном, склад продукту – не варто обирати такий продукт.

Читайте також: Що приготувати на сніданок

Підписуйтесь на Google News

Щоб бути у курсі останніх новин Харківщини та громад.

Підписатися