Старовинне село на Харківщині отримало на день народження незвичайний подарунок
Майже рік тому архівний дослідник Олександр Подолянко на своїй сторінці в Фейсбуці виклав архівний документ – першу «ревізьку казку» Козіївки, датовану 1718 роком.
На цей час уродженець села, завзятий козіяр (так себе називають місцеві жителі), а нині київський архітектор Олександр Столовий уже повним ходом «розкручував» Козіївку як бренд, починаючи з особливих козіївських гнічених слив і далі нанизуючи одну ідею на другу – від ландшафтної архітектури і скульптур до популяризації козіївської говірки. Він і став автором ідеї такого подарунку на День села.
– На честь відновлення нашої козацької козіївської спадщини, повернення її в наш повсякденний побут, щоб кожен козіяр її відчував, пишався і користувався щоденно, мій добрий знайомий Богдан Гдаль на основі скоропису 1718 року, часів Гетьманщини, Українського ренесансу, відновив візерунковий, як наче козацькими шаблями писаний, шрифт, – підкреслює Олександр Столовий.
Творець шрифту Богдан Гдаль пояснив, що шрифт створений як реконструкція ревізьких записів про населення Козіївки 1718 року.
– У цій роботі я намагався максимально зберегти достовірність рукопису. Латинська версія створена на основі українських форм, імітуючи їх. Як у ті часи писали латинкою, підглядав у метричних книгах Правобережної України, яка була під впливом поляків, а отже, в костелах побутувала латинка. Цифри також взяті з інших зразків, бо саме в Козіївці в ті часи арабські цифри ще не побутували. Деякі літери, як-от «Я», навмисно зробив не схожими на теперішні форми, а такими, які були усталеними в ті часи, – пояснив Богдан Гдаль.
Шрифт має українську кирилицю, базову латинську абетку та базові знаки пунктуації. Він знаходиться у вільному користуванні, тобто є безкоштовним і для комерційного, і для некомерційного використання.
Автори просять за можливості в реквізитах чи описі похідного продукту зазначати автора шрифту та його назву і наголошують, що користувач не має права змінювати шрифт, розбирати його, доповнювати новими символами, «покращувати», створювати на його основі нові шрифти.
Читайте також:
У Малинівській громаді можна буде отримати «буржуйки»
Мазали хату та частували унікальними стравами: як Краснокутщина вражала Київщину
Історії сільського життя Харківщини. Про деокупацію Херсону
Історії сільського життя Харківщини. Про пошту, раків та енергонезалежну дулю путіну
Історії сільського життя Харківщини. Про Кримський міст, підготовку до Дня села та дописи в соцмережах