Рукавички Лагерфельда: що приховував відомий модельєр
Минулого місяця модну індустрію приголомшила трагічна новина: 19 лютого пішов з життя кутюр’є зі світовим ім’ям, німецький та французький дизайнер, креативний директор фешн-будинку Chanel Карл Лагерфельд. Саме він очолював модний будинок останні 35 років і був не тільки його креативним директором, а й рятівником бренду.
Десятиріччями покази Chanel без Лагерфельда було важко уявити, проте останнє шоу тижня високої моди в Парижі наприкінці цього січня проходило вже без нього. Саме тоді самопочуття модельєра погіршилося – він потрапив до лікарні, з якої додому так і не повернувся. Дизайнер помер на 85-му році від раку підшлункової залози.
Цікаво, що протягом тривалого часу свій вік Карл Лагерфельд приховував. На запитання журналістів відповідав, що його не цікавить минуле, він дивиться тільки в майбутнє, тому не озирається на вік. «Терпіти не можу, коли люди вимовляють слова «старі добрі часи». Я думаю: «Це не часи старі, а ви самі» – говорив модельєр.
Стрімка кар’єра
Не любив кутюр’є і свій день народження. І все-таки дата народження відомого дизайнера згодом стала відомою. Карл народився в Гамбурзі 10 вересня 1933 року в заможній сім’ї великого підприємця, власника фабрики з виробництва згущеного молока Отто Лагерфельда, який заробив чималі статки на поставках консервованого молока в Європу.
У 1953 році разом з матір’ю переїхав до Парижа, де навчався в школі при Синдикаті високої моди – паризької організації, яка об’єднує модні будинки. А вже в середині 50-х років Лагерфельд отримав свою першу престижну премію на конкурсі модельєрів – за кращий дизайн пальто. Потім, до 1958-го, працював асистентом французького модельєра П’єра Бальмена.
Кар’єра Лагерфельда розвивалася стрімко.
Вже наступного року після завершення співпраці з Бальменом він отримав запрошення працювати в Жана Пату. Тут обіймав посаду арт-директора. А через кілька років почав співпрацювати відразу з чотирма будинками моди – Chloé, Krizia, Charles Jourdan і Fendi, створюючи для кожного абсолютно різні колекції.
У 1974 році Карл Лагерфельд заснував власну лінію одягу – Karl Lagerfeld Impression. Також кутюр’є отримав запрошення викладати у Віденській вищій школі прикладного мистецтва.
Про свій стрімкий успіх дизайнер казав просто: він любить те, чим займається.
«Ти повинен займатися тим, що робить тебе щасливим. Забудь про гроші або інші пастки, які заведено вважати успіхом. Якщо ти щасливий, працюючи в сільському магазині, працюй. У тебе всього одне життя», – казав Лагерфельд.
«Я – мозкобілдер»
Через кілька років чоловік очолив будинок Chanel, подарувавши йому друге життя. Саме Лагерфельд відродив знамениті речі, створені Габріель Шанель: жакет і костюм, маленьку чорну сукню, чудові твіди, стьобані сумки, перли та біжутерію.
Приблизно в цей же час Лагерфельд заснував власні лінії одягу й аксесуарів – KL і KL by Karl Lagerfeld. На переконання модельєра, одягатися зі смаком можна за будь-якого гаманця, і необов’язково акцентувати на тому, що ця річ «дешева».
«Ніколи не використовуйте слово «дешевий». Сьогодні будь-хто може мати добрий вигляд у недорогих речах, адже багаті теж їх купують. Хороший дизайн зараз є в будь-якому ціновому діапазоні. Ти можеш бути найелегантнішим у світі просто у футболці та джинсах – усе залежить тільки від тебе», – запевняв Лагерфельд.
Паралельно з випуском власної колекції модельєр захопився фотографією, особисто знімав рекламні кампанії для Fendi та Chanel. У 1997 році зробив серію знімків оголених моделей і знаменитостей, серед яких була й Демі Мур.
«Що мені подобається у фотографії, так це те, що в ній спіймано момент, який пішов назавжди, який неможливо відтворити», – пояснював модельєр.
Також Карл Лагерфельд був відомий і як творець парфумів. Він створив аромати Chloé, KL pour Homme, Lagerfeld Photo, Sun Moon Stars та Jako.
Ще одним захопленням дизайнера були книги. Мабуть, через пристрасть до читання він долучився й до поліграфічної справи. Спочатку відкрив у Парижі книжковий магазин 7L, а трохи згодом перетворив його на однойменне видавництво, що спеціалізується на літературі, присвяченій візуальній культурі, мистецтву та фотографії.
Сам кутюр’є казав, що книг у нього «більше, ніж полиць для них».
«І я всі їх прочитав. Я як Шварценеггер, тільки качаю мізки. Я – мозкобілдер», – говорив він.
Комплекси під рукавичками
Стильним аксесуаром, без якого Карл Лагерфельд не з’являвся на показах і світських тусовках, були гловелети – рукавички без пальців. Як з’ясували журналісти видання The Independent, цей аксесуар мав для дизайнера не тільки естетичне значення, він підкреслював впливовість і приховував комплекси кутюр’є. Річ у тому, що з дитинства дизайнеру не подобалося, який вигляд мають його руки.
«Коли мені було 14 років, я почав курити, оскільки моя мати курила немов чоловік. Але варто було мені почати, як вона сказала: «Ти не повинен курити – у тебе некрасиві руки, а всі розглядатимуть їх».
Сам кутюр’є казав, що рукавички візуально подовжують руки, а у Франції довгі руки вважаються ознакою того, що людина впливова.
Особисте життя
Особисте життя Лагерфельд ретельно приховував. Відомо, що кутюр’є мав стосунки з Жаком де Башером, але зізнався в цьому лише у 2017 році.
Їх історія розпочалася у 1971-му. Тоді 30-річний Жак був видним парубком у світській паризькій тусовці – родом з пристойної сім’ї, отримав добру освіту, малював і писав вірші. Але романтичною натурою Жака назвати важко, адже цей юнак улаштовував грандіозні вечірки, а чутки про його романи як з чоловіками, так і з жінками ходили по всій французькій столиці.
Саме розкутість Жака і привабила Карла, який був скромною натурою.
Їх стосунки тривали 12 років. За словами самого кутюр’є, вони залишалися суто платонічними, а на фініші «подарували» дизайнеру чимало розчарувань. Авантюрна натура Жака взяла гору, і 1983-го він пішов від Лагерфельда до французького модельєра Ів Сен-Лорана. Розлука цієї пари супроводжувалася неймовірними сценами ревнощів, через які зрештою виникла непримиренна ворожнеча модельєрів.
Також відомо, що в 1989 році після кількох років боротьби зі СНІДом де Башер помер, а Лагерфельд так більше й не наважився на стосунки. Хоча за життя кутюр’є ходили чутки про його роман з відомим співаком і моделлю Батистом Джіабіконі, однак об’єкти таких пліток це заперечували. Тож із життя Лагерфельд пішов неодруженим і без дітей.
Кішка Шупетт
Кішка бірманської породи на прізвисько Шупетт з’явилася в дизайнера перед Різдвом 2011 року. Батист Джіабіконі залишив її на якийсь час у Лагерфельда, а потім просто подарував.
Лагерфельд був захоплений до безтями своєю кішкою і називав її музою. Домашня улюблениця дизайнера мала двох покоївок і особистого ветеринара. Кішка не їла з підлоги – за обіднім столом у неї був свій окремий стільчик, їжу їй приносили в тарілочках, пропонуючи кілька страв на вибір. Лагерфельд навіть говорив про бажання одружитися з Шупетт, висловивши жаль, що шлюби між людьми і тваринами поки що неможливі, та навіть подарував їй своє прізвище. Але на таке розкішне життя кішка заробляла сама. Шупетт Лагерфельд знімалася з топ-моделями для обкладинок журналів, стала обличчям автомобільного гіганта Opel у 2015 році та завела успішний блог у мережі. Лагерфельд особисто знімав Шупетт для рекламних кампаній.
Завдяки такій бурхливій діяльності у сфері моди, за інформацією видання Times, власний статок кішки Шупетт, зароблений на фотозйомках, складає близько 2 мільйонів фунтів. Лагерфельд жартував, що його кішка – «заможна дівчинка», і казав, що має достатньо грошей на той випадок, якщо він помре першим, та й людині, яка наглядатиме за його улюбленицею, «не доведеться жити в бідності». Також модельєр не заперечував, що його спадок, який експерти оцінюють у понад 170 мільйонів євро, може дістатися саме кішці Шупетт.