Гучна прем’єра у ХНАТОБі: глядачі побачать оперу-фантазію «Попелюшка» Жуля Массне
Здавалося б, після масштабної прем’єри балету «Спартак» чимось здивувати харківського глядача – завдання вкрай складне. Але колектив ХНАТОБу робить усе, щоб це зробити. Нова прем’єра обіцяє видовищне дійство із застосуванням сучасних технологій у поєднанні з класичною музикою, перевіреною часом, адже Массне написав музику для вічного сюжету про те, що справжні дива можуть трапитися навіть у житті нічим не примітної дівчинки з добрим серцем, ще в 1895 році. До речі, ця опера сама по собі є рідкістю – вона складна і для режисури, і для виконавців. У Харкові для постановки вперше в Україні було використано копії рукописних партитур великого композитора, що датуються 1896 роком, за підписом самого Жуля Массне.
Сучасний підхід у постановці опери режисера Жанни Чепели полягає у спробі поєднати такі тонкі грані емоційного впливу, як чуттєвість, іронія, любов та надія за допомогою синергії візуальної та музичної складових. "Нам здавалося, що після неймовірного успіху балету “Спартак” у постановці Георгія Ковтуна театру буде важко здивувати нашого вимогливого та досвідченого глядача. Але ставка на інтеграцію мультимедійних технологій, арсенал творчих фахівців та солістів, якими володіє театр зараз, переконав нас у протилежному", – говорить режисер.
Читайте також: Балетний блокбастер «Спартак» покажуть у ХНАТОБі на вихідних
Для опери «Попелюшка» створено унікальні сценічні динамічні декорації та понад 200 авторських костюмів, оснащених спеціальними технологічними аксесуарами, здатними паралельно «грати» кольором та світлом в унісон музиці. Для сценографа Олександра Лапіна робота над оперою стала поштовхом для філософських міркувань і над самою виставою, і над природою мистецтва, і навіть над сенсом професії художника. І цими міркуваннями він ніби запрошує глядача подивитися на життя якось по-іншому, не крізь призму буденності.
Складна, видовищна, філософська, сучасна – такою очікується нова прем’єра в ХНАТОБі, адже постановники відмовились від традиційних декорацій та реквізиту. Замість них – світловізуальні ефекти, складні костюми (наприклад, деякі персонажі рухаються на спеціальних 25-сантиметрових котурнах-платформах), які до того ж світяться, – все це вимагає від артистів великої майстерності.
«Нова реальність – це казка. Але ми зобов'язані як національний театр використати зараз усі свої ресурси, щоб і нові технічні можливості, і збережені традиції класичної музики гармонійно поєднувалися та формували імідж сучасної культурної європейської України», – наголосив генеральний директор та художній керівник театру, заслужений діяч мистецтв України Олег Оріщенко.
Читайте також:
У театрі імені Шевченка готуються до прем'єри
Афіша на тиждень: куди піти в Харкові 8–14 листопада
Скасування заходів у малому залі оперного театру в Харкові: пояснення ДСНС
Відкриття KharkivMusicFest-2023 відбулося у незвичному місці
Харківський оперний театр уперше з 24 лютого прийняв глядачів у Великій залі: подробиці