Замість гарячої води – ледве тепла: як добитися перерахунку за комунальні послуги
Згідно зі статтею 18 Закону «Про житлово-комунальні послуги» у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника, щоб зафіксувати порушення договірних зобов’язань і скласти акт-претензію.
Щоб зафіксувати відсутність опалення чи відсутність гарячої води, необхідно:
- запросити представника ЖЕКу або керуючої компанії;
- заміряти разом з ним температуру повітря або води в крані;
- скласти акт, в якому вказати дату та обставини справи, а також поставити підписи обох сторін;
- ви повинні отримати вхідний номер і прізвище відповідальної особи, яка займатиметься вашою справою;
- вам мають зробити перерахунок за комунальні послуги, які ви не отримали, або отримали не в повному обсязі.
Читайте також: Кому дістанеться земля, що була приватизована у шлюбі
У випадку, якщо представник ЖЕКу або керуючої компанії не з’являється до вас, слід діяти іншим чином:
- Взяти із собою двох свідків (бажано мешканців вашого будинку), в яких також є проблеми з опаленням або постачанням гарячої води.
- Разом скласти акт у довільній формі й описати суть проблеми, поставити дату і підписи.
- Зафіксувати все на фото та відео.
- Надіслати акт у керуючу компанію або експлуатаційну контору.
- Маєте отримати перерахунок відповідно до акта.
«Гаряча вода – це вода температурою щонайменше 50 °С, але не більш як 75 °С. Якщо температура води 45–49 градусів, то оплата зменшується на 10 % за весь строк відхилення. При 40–44 градусах ви маєте право платити на 30 % менше за цю «гарячу» воду. Якщо температура води нижча за 40 °С – узагалі платите як за холодну», – розповів Роман Чумак.
Читайте також: Запрошуємо в подорож Харківською областю - Пазл
Отже, за словами адвоката, у разі надання послуг не в повному обсязі або зниження якості послуг, виробник (виконавець) зобов’язаний зробити перерахунок їх вартості в бік зменшення (ст. 22 Закону «Про житлово-комунальні послуги»).
Що ж до оптимальної температури для житлових приміщень, то вона, відповідно до Держстандарту, може коливатися залежно від температури повітря на вулиці.
Так, у холодний період року, коли температура за вікном +8° С і нижча, у житлових кімнатах має бути оптимальна температура 20–22 °С (допустима 18–24 °С), у кухні й туалеті – 19–21 °С (допустима 18–26 °С), у ванній – 24–26 °С (допустима 18–26°С).
У теплу пору року (температура за вікном вища +8 °С) в житловій кімнаті оптимальною вважається температура 22–25 °С, допустимою – 20–28 °С.
Читайте також: У семи районах Харківської області виявили нові випадки коронавірусу
«Відповідно до п. 36 «Правил користування тепловою енергією» теплопостачальна організація зобов’язується забезпечувати протягом обумовленого в договорі часу безперервне постачання теплової енергії (за винятком нормативно встановлених перерв), підтримувати параметри теплоносія, що подається з колекторів джерела теплової енергії, на вході в теплову мережу споживача теплової енергії відповідно до температурного графіка теплової мережі, не допускаючи відхилення параметрів, визначених договором, – зауважив Роман Чумак.
Також, за його словами, згідно з п. 19 Типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, саме виконавець зобов’язаний утримувати внутрішньобудинкові мережі в належному технічному стані, здійснювати їх технічне обслуговування та ремонт.
До того ж згідно з п. 22 Типового договору точкою розподілу передачі послуг з централізованого опалення у багатоквартирному будинку є відгалуження від стояків у межах квартири.