Підписка на розсилку

Хочу отримувати головні новини:

Як захистити себе в разі придбання товару неналежної якості

30.12.2018 15:00
Фото:Argi.su
Фото:Argi.su
У передноворічному марафоні придбання подарунків зростають ризики втрапити на неякісну покупку. Що робити в такому разі?

Розібратися в правових нюансах повернення за гарантією товару допомагає експерт «СК» правник Роман Чумак. Він нагадує, що базовим документом, який захищає права та інтереси споживачів, безумовно, є Закон України «Про захист прав споживачів».

– Кожний товар має гарантійний термін, протягом якого продукт має нормально працювати чи використовуватися. А в разі поломки товару виробник, продавець чи сервісний центр повинні його безкоштовно відремонтувати або замінити, – нагадує Роман Чумак.

За законом усі вимоги споживача розглядаються лише після пред’явлення розрахункового документа. Для товарів, на які встановлено гарантійний строк, потрібно показати техпаспорт чи інший документ з відміткою про дату продажу.

– Тобто відремонтувати, обміняти чи повернути товар можна лише в межах гарантійного терміну, а також за наявності товарного або касового чека, заповненого паспорта на товар або гарантійного талона, – продовжує він.

Вимоги покупця не буде задоволено, якщо продавець чи виробник доведуть, що недоліки товару виникли через порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання.

Якщо споживач виявив протягом встановленого гарантійного строку недоліки, він має право вимагати: пропорційного зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Якщо протягом гарантійного терміну було виявлено істотні недоліки або фальсифікацію товару, то в цьому разі споживач може або розірвати договір і повернути сплачені за нього гроші, або ж замінити товар на такий самий чи на аналогічний з тих, що є в наявності.

Таким чином, обміняти або повернути товар можна лише в тому разі, якщо недолік виявився істотним. При цьому у його виникненні має бути винен виробник чи продавець. А для підтвердження цього, швидше за все, доведеться провести експертизу.

Відтак, обмін або повернення товару можна вимагати лише в тому разі, якщо поломка сталася не з вашої вини. І її хоча б один раз намагалися усунути.

Читайте також: Як «прописати» малюка за місцем проживання

Автор:
Максим Грек

Підписуйтесь на Google News

Щоб бути у курсі останніх новин Харківщини та громад.

Підписатися