Найбільші супермаркети України сильно завищували ціни - АМКУ
Торгові мережі не повинні наживатися на ажіотажному попиті на найважливіші продукти, вважають в АМКУ.
Через різке необґрунтоване підвищення цін на основні продукти харчування у лютому Антимонопольний комітет України (АМКУ) рекомендував 13 найбільшим торговим мережам знизити роздрібні ціни до рівня, який існував до періоду підвищеного попиту, повідомила прес-служба відомства.
"У зв'язку зі стрімким зростанням попиту і різким підвищенням цін на основні продовольчі товари, зокрема на борошно пшеничне, цукор, крупу гречану та вівсяну, олію соняшникову, макаронні вироби, сіль, у період з 21 лютого по 28 лютого 2015 року, Антимонопольний комітет України розпочав дослідження діяльності найбільших торговельних мереж Києва, Львова, Дніпропетровська, Одеси та Харкова, постачальників в ці мережі, і виробників продуктів харчування на предмет дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції", - йдеться в повідомленні АМКУ в середу, 25 березня.
Як повідомляється, "обов'язкові для розгляду рекомендації" надано 13 торговельним мережам, а саме: "ПАККО-холдинг", "Фоззі-Фуд", "Фуршет Центр, "Фудмаркет", "Білла Україна", "ЕКО", "АТБ-маркет", "Метро Кеш енд Керрі-Україна", "Ашан Україна Гіпермаркет", "Омега", "Таврія Плюс", "Таврія-В", "ТМ "Барвінок".
За результатами дослідження встановлено, що окремі торговельні мережі в питанні ціноутворення на окремі продовольчі товари допустили зростання роздрібних цін випереджаючими темпами.
Так, при підвищенні закупівельної ціни на крупу гречану на 16 % роздрібні ціни збільшилися на 39 %. При підвищенні закупівельної ціни на борошно пшеничне на 58 % роздрібні ціни збільшилися на 70 %. При майже незмінній закупівельній ціні на сіль кам'яну протягом лютого місяця поточного року роздрібні ціни підвищилися на 13 %.
Тобто на окремі продовольчі товари середня маржа зросла більш ніж на 50 % (різниця між закупівельною і роздрібною ціною). Однак на сьогоднішній день є підстави для зниження роздрібних цін на основні продовольчі товари до рівня, що існував до періоду підвищеного попиту.
Тому, з метою запобігання порушень законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольний комітет України надав обов'язкові для розгляду рекомендації 13 торговельним мережам знизити роздрібні ціни на основні продовольчі товари.