"Козирі" для харківських підприємств від походу в Європу. Як виживає друкарня
Складнощів від переорієнтації ринку і справді немало. Але є в наших підприємств і «козирі».
Текст» З проблемою переорієнтації з російського ринку на європейський зіткнулася харківська друкарня «Фактор-Друк». Сьогодні це найбільша книжково-газетна друкарня в Україні.
Традиційно компанія експортувала у Росію близько 30 % своєї продукції. Утім, ця робота завжди була проблемною, каже президент ГК «ФАКТОР» Сергій Політучій:
– Була постійна невизначеність: то нашу продукцію без проблем пропускають на кордоні, то між країнами виникають суперечності, і на кордоні починаються складнощі.
Минулого року проблеми посилилися, і не стільки через політичне загострення між Києвом і Москвою, скільки через обмеження кредитування бізнесу в Росії, у тому числі видавничого. Обсяг російських замовлень почав стрімко падати. Криза вплинула і на бізнес в Україні, адже друкарня використовує імпортні матеріали, які значно подорожчали. Падіння ж купівельної спроможності призвело до значного скорочення продажів на внутрішньому ринку.
У друкарні почали шукати нових партнерів у ЄС. Цікаво, що з європейським ринком харків’яни вже встигли трохи «познайомитися» раніше, адже видавництво давно купує там права на виробництво продукції.
– Активно зростає там сегмент дитячих книг, – розповідає генеральний директор «Фактор-Друк» Ольга Шаповал. – Сегмент електронних видань також зростає, але він значно менший від друкованого. Наприклад, на виставці у Франкфурті, на якій ми побували восени, було дуже багато стендів із CD-дисками. Для нас це вже вчорашній день, а для них – сьогодення, адже європейці дуже трепетно ставляться до прав інтелектуальної власності. Скачувати електронні книги в Інтернеті для них не варіант. Особливо для дітей, яким краще дати паперову книжку, яка дозволить розвивати тактильні навички. Самі ж книги відрізняються за підходом художників до оформлення.
Олександр Томін, матеріал з газети "Слобідський край" №21 від 19.02.2015