Що треба знати, щоб почати працювати SMM-менеджером з нуля?
PromoЙти сьогодні в SMM та digital-сферу чи ні? А що потрібно знати, скільки платять цим експертам та чи можна почати працювати в галузі без досвіду? Що гадати — зараз все розповімо.
Що таке SMM?
Social Media Marketing — це маркетинговий підхід, який допомагає просувати бренди в соціальних мережах, залучати нових клієнтів, комунікувати з аудиторією та досягати бізнес-цілей.
Сьогодні соцмережі є не просто майданчиком для спілкування з друзями, а вагомим інструментом для того, щоб розкривати цінності бренду і так розширювати його впізнаванність.
Як називається спеціаліст, який просуває бренди через соціальні мережі?
SMM-менеджер. Або його ще називають СММ-спеціалістом, есемемником тощо.
Це саме той фахівець, який веде соціальні мережі, створює стратегії та просуває бренди в інтернеті. Тому він має розуміти не тільки Instagram, але й Facebook, Twitter, TikTok та інші платформи. Бо усі мережі також мають свою цільову аудиторію, особливості, різні інструменти тощо. А головна ціль есемемника — знати, як, за допомогою кожної соцмережі, він може ефективно досягати маркетингових цілей.
Сьогодні на ринку є чимало спеціалістів, але лише кілька з них можуть похвалитися реальними успіхами в цій сфері. Саме тому професія СММ менеджер залишається високооплачуваною та затребуваною, бо все більше компаній потребують SMM у свої стратегії, а для цього їм потрібний експерт, який розбирається в просуванні. Тому вони готові платити початківця від 100$ за проєкт на місяць, а просунутим від 500$.
Які навички потрібні, щоб стати SMM-спеціалістом?
-
Розуміти стратегічне планування;
-
Володіти креативним мисленням;
-
Мати аналітичні здібності;
-
Вміти писати цікаві тексти та вкладати у них сенси;
-
Бути комунікабельним і знаходити спільну мову з людьми;
-
Розумітись в технічних особливостях SMM.
Як почати працювати в СММ?
Спершу потрібно освоїти основи та готуватися до того, що навчитись потрібно буде завжди. Бо у цій сфері все змінюється швидко і треба вчасно підхоплювати нові тренди та інформацію. Для початку можна пройти базовий курс, який допоможе систематизувати знання.
До слова, Kukurudza.Osvita має курс «Комплексний SMM», де можна опанувати професію з нуля. Там вони розклали весь SMM на полички: SMM-дизайн, reels, робота з ком’юніті, контент-план тощо. Тому якщо хочете одразу структурувати усі інструменти — цей курс мастхев.
Далі, коли ви вже знатимете основи, можете взяти першого клієнта за невелику плату або безплатно, щоб потренуватись та створити кейси. Коли ви вже оформите портфоліо (з різних кейсів), зможете брати когось на повне ведення.
Залишаємо вам покроковий план:
-
Вивчіть основи популярних соцмереж як Facebook, Instagram, Telegram, TikTok;
-
Опануйте базові навички копірайтингу, таргетингу, дизайну та відеомонтажу;
-
Навчіться створювати стратегії та аналізувати результати;
-
Створіть кейси, покажіть результати своєї роботи;
-
Створіть портфоліо для того, щоб демонструвати свої результати потенційним клієнтам.
Почати працювати в SMM з нуля реально, але як і в будь-якій іншій сфері тут можливо постійно розвивати свої навички, вміння та бути готовим до чогось нового. Бо тут те, що було актуально вчора, сьогодні вже всі забудуть.
Але коли ви знатимете особливості усіх інструментів, то станете справжнім експертом у цій галузі. Дійте й у вас точно все вдасться!