Підписка на розсилку

Хочу отримувати головні новини:

Житлові субсидії для жителів Харківщини: що кажуть у Пенсійному фонді

23.10.2024 13:59
Фото: Слобідський край
Фото: Слобідський край

Кому в опалювальному сезоні 20242025 автоматично перерахують житлові субсидії, а кому потрібно уточнити дані та як оформити субсидію вперше.

Про це «Слобідському краю» розповіла начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області Галина Баєва. 

Перерахунок субсидії 

Як нагадали у Пенсійному фонді, житлова субсидія призначається один раз на рік у травні поточного року на період до квітня наступного. З жовтня 2024 року перерахунок житлової субсидії буде проведено автоматично.

– Тим, хто отримував субсидію на житлово-комунальні послуги в неопалювальний період, не потрібно додатково звертатись із заявою для призначення житлової субсидії. Пенсійний фонд України самостійно проведе перерахунок на опалювальний період з урахуванням послуги з постачання теплової енергії. Нарахування та виплату за жовтень 2024 року буде проведено в листопаді 2024 року, розповідає Галина Баєва.

Втім, вона уточнює, кому все ж таки треба звернутися до Пенсійного фонду, щоб оновити відомості про себе.

Якщо не змінився склад сім’ї, її члени так само працюють, проходять військову службу, навчаються, отримують пенсію, тоді звертатися не потрібно. Субсидія перепризначається автоматично, – говорить Галина Баєва.

А от у випадку, якщо особа змінила паспорт, зокрема паперовий на ID-картку, вона має повідомити про це у Пенсійний фонд.

Коли ми звіряємо дані у своїй базі з даними державних реєстрів, бачимо, що у нас номер та серія паспорта одні, а в державних реєстрах – інші. Тоді може бути відмовлено у призначенні субсидії. Якщо змінили паспорт, прізвище, місце проживання, обов’язково треба повідомити у Пенсійний фонд. Так само, як і про укладання договору купівлі-продажу, – зазначає начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області. 

Як отримати субсидію 

У Пенсійному фонді повідомили, що ті, хто не отримує житлову субсидію, мають можливість звернутися по неї впродовж жовтня та листопада. Тоді субсидія нараховуватиметься з початку опалювального сезону. Якщо звернутися пізніше, субсидія буде призначена з місяця звернення.

Її розмір установлюється з урахуванням кількості членів домогосподарства, доходів, які вони отримують, кількості житлово-комунальних послуг.

Отримати житлову субсидію мають право громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які на законних підставах перебувають на території держави.

Галина Баєва говорить, що за призначенням житлової субсидії можна звернутися до будь-якого відділу обслуговування громадян Пенсійного фонду, у тому числі поштою або через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (http://portal/pfu.gov.ua). А також через мобільний додаток ПФУ або через портал «Дія».

Крім того, заяви та необхідні документи приймають уповноважені посадові особи виконавчих органів місцевих рад або військових адміністрацій, а також посадовці Центру надання адміністративних послуг. Упродовж трьох робочих днів заява та документи мають надійти до територіальних органів Пенсійного фонду.

За словами Галини Баєвої, щоб уперше отримати субсидію, при зверненні потрібно мати паспорт, ідентифікаційний код, інформацію про житлово-комунальні послуги, що надаються, та особові рахунки, встановлені у житлово-комунальних службах. Наявність квитанцій не є необхідною.

Ви маєте задекларувати, які послуги отримуєте, номер особового рахунку, визначений у житлово-комунальних службах. Документи на житло не потрібні. Обов’язково потрібно зазначати, працює чи не працює особа, що проживає у домогосподарстві. Надана інформація звіряється з державними реєстрами. Відмова у призначенні субсидії відбувається, коли є заборгованість зі сплати житлово-комунальних послуг. Але особа може звернутися до надавачів послуг та укласти договір реструктуризації, тобто погашення заборгованості. Цей договір також обов’язковий документ, який необхідно надати до Пенсійного фонду для того, щоб субсидія була призначена. Тому що договорів про реструктуризацію немає у державних реєстрах, – говорить Галина Баєва.

Документи, які потрібно подати для призначення житлової субсидії:

– заяву та декларацію затвердженого зразка;

– інші документи, які не передбачені, але необхідні для розгляду питання по суті (у разі потреби), а саме:

– довідку про доходи – у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у Державній податковій службі, у Пенсійному фонді України тощо та не може бути отримана за запитом територіального органу Пенсійного фонду України;

– копію договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг (у разі наявності);

– договір наймання (оренди) житла (у разі наявності);

– рішення суду (у разі наявності).

У Пенсійному фонді пояснюють: коли заявник не згоден з рішенням про відмову в призначенні житлової субсидії, яку прийнято на підставі інформації, отриманої від суб’єктів її надання, з державних реєстрів чи ресурсів, він самостійно вживає заходів для уточнення такої інформації у відповідних першоджерелах.

Про особливості призначення пенсії для родин загиблих військовослужбовців «Слобідський край» писав раніше.

Підписуйтесь на Google News

Щоб бути у курсі останніх новин Харківщини та громад.

Підписатися