Підписка на розсилку

Хочу отримувати головні новини:

У Харкові продають сметану з пліснявою

01.06.2018 15:01
Фото: InfoResist
Фото: InfoResist

ДП «Харківстандартметрологія» провело споживчу експертизу молочної продукції.

Для проведення споживчої експертизи продукції в роздрібній торгівельній мережі Харкова (супермаркетах «АШАН», «КЛАС», «РОСТ», «АТБ-Маркет», «Дигма») були закуплені зразки сметани, виготовленої підприємствами-виробниками Харківської, Київської, Черкаської, Дніпропетровської, Полтавської, Миколаївської, Сумської, Житомирської, Вінницької та Львівської областей України.

Із них шість зразків виготовлені відповідно до вимог національного стандарту ДСТУ 4418:2005 та шість – за технічними умовами ТУУ 25027034-009-99:

- сметана 15% ТМ «Гармонія», масою нетто 350 г, виробник ТОВ «Лубенський молочний завод»;
- органічна сметана термостатна 20% жиру ТМ «Orqanic Milk», масою нетто 270 г, виробник ТОВ «ОРГАНІК МІЛК»;
- сметана 21% жиру ТМ «Яготинська», масою нетто по 400 г, виробник «Баштанський сирзавод»;
- сметана 15 % жиру ТМ «ХУТОРОК», масою нетто 400 г, виробник ТОВ «С-ТРАНС»;
- сметана 25% жиру ТМ «Добряна», масою нетто 400 г, виробник філія «Сумський молочний завод» ДП «Аромат» на замовлення ДП «Мілкіленд-Україна»;
- сметана 20% жиру ТМ «Галичина», масою нетто 400 г, виробник ПрАТ «Галичина»;
- сметана 15% жиру ТМ «Біла лінія», масою нетто 350 г, виробник ТОВ «Молочна компанія «МІЛК ЛАЙН» на замовлення ТОВ «Фуд Девелопмент»;
- сметана 20 % жиру ТМ «Селянська», масою нетто 350 г, виробник Фірма «Люстдорф» у формі товариства з обмеженою відповідальністю;
- сметана 20% жиру ТМ «Заречье», масою нетто 400 г, виробник ПрАТ «Куп’янський молочноконсервний комбінат»;
- сметана 15% жиру ТМ «Волошкове поле», масою нетто 400 г, виробник ПАТ «ЮРІЯ»;
- сметана 20% жиру ТМ «Злагода», масою нетто 400 г, виробник ПрАТ «Комбінат «Придніпровський»;
- сметана 15% жиру ТМ «КАГМА», масою нетто 350 г, виробник ПрАТ «Кагма».


Якість продукції визначалася в Державній випробувальній лабораторії харчової продукції та сільськогосподарської сировини ДП «Харківстандартметрологія» за фізико-хімічними показниками (масовою часткою жиру, активною кислотністю, рН); наявністю немолочного жиру, показниками мікробіологічної безпеки (кількістю життєздатних молочнокислих бактерій, бактерій групи кишкових паличок (коліформ), пліснявих грибів, дріжджів, патогенних мікроорганізмів, зокрема Salmonella; Staphylococcus aureus, Listeria monocytogenes), а також за відповідністю маркування.


Результати споживчої експертизи показали, що 7 зразків сметани з 12 (ТМ «Яготинська», ТМ «Селянська», ТМ «Біла лінія», ТМ «Гармонія», ТМ «Злагода», ТМ «Галичина», ТМ «Orqanic Milk») відповідали вимогам нормативної документації та інформації, заявленій на етикетці. Інші 5 протестованих зразків сметани за різними показниками мали відхилення від нормативів.

Результати лабораторних випробувань виявили порушення за мікробіологічними показниками у трьох зразках сметани: завищена кількість дріжджів та пліснявих грибів у продукції ТМ «Волошкове поле», ТМ «КАГМА» та ТМ «Добряна». Вживання такої продукції може призвести до розладів шлунково-кишкового тракту.

У сметані ТМ «Волошкове поле» встановлено занижену масову частку молочного жиру 14,1% при заявленій нормі 15,0%, у сметані ТМ «КАГМА», згідно з інформацією на упаковці, повинно бути 15,0% жиру, а фактично – 13,5%.

На споживчому маркуванні сметани 20% жиру ТМ «Заречье» та сметани 15% жиру ТМ «Волошкове поле» інформація щодо умов зберігання сметани є неповною: відсутня інформація щодо відносної вологості, за якої необхідно зберігати продукт. На маркуванні сметани 20% жиру ТМ «Заречье» кінцева дата споживання та номер партії нанесені на тексті обов’язкової інформації, яка у жодному разі не повинна затінюватись чи перекриватись іншими написами або графічними зображеннями. Обов’язкову інформацію в маркуванні треба розташовувати в помітному місці так, щоб вона була видимою і незмивною.

Сметана 15 % жиру ТМ «ХУТОРОК» не відповідала вимогам Технічного регламенту щодо правил маркування харчових продуктів в частині позначення строків зберігання. Кінцева дата споживання позначена словами «Вжити до…», але при цьому поряд не зазначена фактична дата споживання та не надано посилання в маркуванні, де вона має знаходитись. Крім того, назва продукту повинна бути зрозумілою, чіткою і викладеною у відповідності до нормативного документу. На маркуванні зроблено напис «сметана 15 % ТМ «ХУТОРОК», тобто після цифрового позначення 15 % відсутнє слово «жиру».

Поради експертів:

• особливу увагу приділяйте маркуванню продукції. Якщо на упаковці дата виготовлення нанесена нечітко, інформацію щодо термінів та умов зберігання неможливо ідентифікувати, краще не купувати такий продукт;
• звертайте увагу на умови зберігання – від цього в повній мірі залежить ваше здоров’я;
• перевіряйте строк придатності. Не варто купувати продукцію з майже вичерпаним терміном зберігання;
• запитуйте у виробників і реалізаторів копії сертифікатів відповідності, які підтверджують право називати продукцію органічною. Добре, що на ринку все більше з’являється органічної продукції, але хотілось би, щоб висока ціна була виправданою.

Микола Мельник

Підписуйтесь на Google News

Щоб бути у курсі останніх новин Харківщини та громад.

Підписатися