Підписка на розсилку

Хочу отримувати головні новини:

Що очікувати від «Дії»: нові сервіси та можливості

04.11.2024 18:20
Фото: porady.org.ua
Фото: porady.org.ua

Скоро в застосунку «Дія» запрацюють ще шість нових послуг, на які чекали користувачі. 

Як повідомив міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров, частину з нових сервісів запустять найближчим часом, а для решти потрібно остаточно розв’язати бюрократичні питання. 

Отже, чекаємо у Дії: 

1. Відображення дозволу на зброю. Планується, що в «Дії» відображатимуться відомості про зброю, дозволи на неї та буде можливість замовити витяг з Єдиного реєстру зброї. Цей реєстр працює вже понад рік, і завдяки цифровізації держава веде облік зброї, а українці можуть легко отримувати інформацію про зареєстровану зброю. 

2. Послуга «еАкциз». Через тіньовий ринок алкоголю й тютюнових виробів держава щорічно втрачає понад 30 мільярдів гривень, а люди отримують контрафактну продукцію. Щоб зробити ринок прозорим, переводимо всі операції щодо алкогольних напоїв і тютюнових виробів в електронну систему. Зокрема, буде фіксуватися перевезення, зберігання та продаж кожної одиниці товару. Це важливо для громадян і держави: кожен зможе перевірити легальність алкоголю або тютюну через «Дію», а вся інформація про продукцію міститиметься в електронній системі. Завдяки «еАкцизу» звичні акцизні марки замінять на електронні, з унікальним кодом. Щоб перевірити легальність продукту через «Дію», потрібно буде просканувати код і отримати інформацію про товар. Тестування «еАкцизу» планується запустити навесні. 

3. Мультишеринг. Наразі українцям доступний шеринг документів через Дію. Це сервіс, який дозволяє швидко і зручно через застосунок надіслати установі електронні копії цифрових документів: у форматі pdf і метаданих JSON. Кілька кліків замість паперових ксерокопій. Користувачу достатньо мати цифровий документ, копію якого потрібно надіслати, та активований Дія.Підпис. А установі – налаштувати такий процес взаємодії. Українці вже пошерили документи різним державним установам і бізнесу через «Дію» понад 32 мільйони разів.
Тепер користувач матиме змогу через «Дію» відправляти копії не лише цифрових документів, а й довідок ОК-5, ОК-7 за один раз у кілька тапів. Зараз, щоб надіслати такий комплекс документів, потрібно спершу відправити копії цифрових документів через застосунок «Дія», а копії довідок надсилати окремо.

4. Сервіси для бізнесу в комплексі «е-Підприємець». Іде робота над цифровізацією декларацій та ліцензій для бізнесу. Наприклад, ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення.

5. Надважлива послуга «Повідомлення про проблеми зі зв’язком». Украй актуальна в період знеструмлень – адже в умовах повномасштабної війни важливо залишатися на зв’язку, щоб зателефонувати рідним, дізнатися про сигнал повітряної тривоги чи викликати «швидку». Для цього потрібно буде просто поставити точку на карті, навіть якщо ви офлайн. Після вашої появи в онлайні інформацію про проблеми зі зв’язком отримає регулятор зв’язку.

6. Дія.Підпис для юридичних осіб. Працюватиме, як і звичайний Дія.Підпис, але створить нові можливості для бізнесу, значно спростить і прискорить роботу установ і компаній.

Раніше ми писали, як у  «Дії»  перевірити товари на участь у програмі "Національний кешбек"

Також ми писали, шо в «Дії» з’явилися нові цифрові документи: свідоцтво про народження та шлюб. 

Автор:
Ірина Мнішек

Підписуйтесь на Google News

Щоб бути у курсі останніх новин Харківщини та громад.

Підписатися