Підписка на розсилку

Хочу отримувати головні новини:

Що буде з паперовими трудовими книжками на Харківщині – коментар ХОДА

09.02.2021 08:42
На Харківщині нарахування пенсій уже ведеться в електронному режимі. Близько 800 тисяч справ уже переведені в електронний реєстр Пенсійного фонду, розповіли у ХОДА.

Протягом наступних п’яти років в Україні мають відмовитися від паперових трудових книжок. Усі відомості про трудову діяльність вноситимуться в електронний реєстр.

Необхідність осучаснення обліку трудових відносин та перехід на електронну форму введення і зберігання даних обговорювалася в Україні протягом останніх щонайменше п’яти років.

І от, 5 лютого 2021 року, Верховна Рада схвалила закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі». Він набуде чинності після того, як його підпише Президент.

Цим законом запроваджується облік трудової діяльності працівника в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Читайте також: Як узаконити самобуд – інструкція від юриста

«Електронна трудова книжка дасть можливість уповноваженим органам призначати людині пенсію автоматично без звернення та збирання документів за всю її трудову діяльність, – пояснюють у Міністерстві соціальної політики України. – Тобто, як в усіх цивілізованих країнах, коли настає право на соціальну виплату/пенсію, держава інформує про можливість її отримання та розрахунковий її розмір».

Пенсія на вибір

Новий закон передбачає, що за людиною буде зберігатися право вибору для покращення запропонованого розрахункового розміру. Людина або надає відомості про отримувану заробітну плату за період до 2000 року (до запровадження персоніфікованого обліку), або відтермінує свій вихід на пенсію для одержання підвищення до пенсії на 0,5–0,75 % за кожний повний місяць роботи після досягнення пенсійного віку, або використовує право на призначення пенсії.

Наразі у Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування є відомості про 13 мільйонів працівників. Подальше його наповнення даними, які містяться в паперових трудових книжках, буде проведено у перехідний період протягом 5 років з моменту набуття чинності законом.

Наповнювати відомостями реєстр будуть як роботодавці, так і безпосередньо застраховані особи. Дані вноситимуться через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України у вигляді сканованих або оцифрованих копій передбачених законодавством документів (трудової книжки, довідок тощо). До того ж на документі має обов’язково ставитися електронний цифровий підпис страхувальником або застрахованою особою.

Як розповів «Слобідському краю» директор Департаменту соцзахисту населення ХОДА Юрій Шпарага, на Харківщині нарахування пенсій уже ведеться в електронному режимі. Близько 800 тисяч справ уже переведені в електронний реєстр Пенсійного фонду.

– Ця робота ведеться протягом останніх п’яти років. Спочатку в Пенсійному фонді був один програмний продукт, тепер інший. Зараз ідеться про те, що всі соцвиплати нараховувались в електронному вигляді. Тобто виходиш на пенсію, заходиш в особистий електронний кабінет, дивишся розмір нарахувань – і все. А банк уже їх нараховує, – повідомив Юрій Шпарага.

Читайте також: Кому буде підвищено пенсію у 2021 році

У Мінсоцполітики зазначають, що оригінал паперової трудової передається на зберігання працівнику як офіційний документ. Якщо працівник захоче продовжити її ведення, то роботодавець на його вимогу буде зобов’язаний паралельно з електронним обліком трудової діяльності також внести до паперової трудової книжки записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення.

Навіщо це робиться

Поступова відмова від паперових трудових книжок, за задумом законодавців, створить можливості для зменшення витрат роботодавців на ведення паперового документообігу. Ця реформа спростить доступ до інформації про стаж працівників, щоб призначити виплати за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, насамперед у випадку тимчасової втрати працездатності.

Крім того, простіше буде врахувати дані стосовно освіти та кваліфікації, яку має працююче населення та яку отримують молоді люди, щоб узгодити пропозицію на ринку праці та готувати необхідних фахівців. Також реформа усуне можливі ризики і негативні наслідки втрати трудової книжки, її фізичного пошкодження або фальсифікації цього документа.

І головне, ведення трудової діяльності працівника в електронній формі забезпечить необхідні умови для запровадження автоматичного призначення пенсій та соціальних виплат.

Впровадження обліку трудової діяльності працівника в електронній формі потребує внесення зміни до низки законодавчих актів. Зокрема, зміни вноситимуть до Кодексу законів про працю України, Закону України про загальнообов’язкове державне соціальне страхування, Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та деяких інших законодавчих актів.

 

 

Автор:
Тамара Кіч

Підписуйтесь на Google News

Щоб бути у курсі останніх новин Харківщини та громад.

Підписатися