Оцінка дистанційній освіті: що думають про онлайн-навчання школярі і педагоги Харківщини
Участь у анонімному онлайн-опитуванні взяли всі учасники освітнього процесу – педагоги, директори шкіл, учні 9–11-х класів та їх батьки. Як повідомили в Управлінні Державної служби якості освіти в Харківській області, загалом опитали майже 29 тисяч осіб, серед яких 384 керівники закладів освіти, 5311 педагогів, 5690 учнів, 17 613 батьків учнів.
Як показало опитування, труднощі з дистанційним навчанням учнів під час карантину виникали у 80 % педагогів, оскільки половина освітян – учасників опитування – або взагалі не мали досвіду організації дистанційного навчання, або мали невеликий досвід.
«Лише 16 % опитаних учителів Харківщини мають досвід використання дистанційного навчання, 35 % педагогів мають досвід з окремих аспектів, а про відсутність такого досвіду заявили 49 % опитаних учителів», – повідомили в Управлінні.
Так, на думку директорів шкіл області, окрім недостатнього попереднього досвіду роботи у дистанційному форматі, у значної частини вчителів та учнів не було технічних засобів. Про це заявили 10,29 % опитаних.
Окрім цього, навчання ускладнювала низька швидкість інтернет-зв’язку (11,70 % опитаних). Також 6,72 % освітян указало на відсутність підтримки від органів управління освіти та методичних служб і розуміння ситуації від батьків (8,11 %).
78 % опитаних учителів регіону зазначили, що вони витрачають значно більше часу на підготовку до уроків. У п’ятої частини респондентів кількість часу на підготовку не збільшилася, і лише 3 % вчителів зауважили, що витрачають менше часу на підготовку до проведення занять.
«Водночас 35,8 % батьків учнів вважають, що під час дистанційного навчання навантаження на дитину збільшилося; 29,4 % – частково збільшилося; 27,8 % – навантаження не змінилося. Водночас 48,4 % батьків відзначили, що дітям подобається навчатися дистанційно; 49,5 % – не подобається; 2,1 % батьків не цікавилися цим питанням», – повідомили в Управлінні.
Читайте також: Як карантин вплинув на навчання ваших дітей — ОПИТУВАННЯ
За результатами опитування 47,1 % учнів зазначили, що вчителі надсилали перелік параграфів підручника та вправ на самостійне опрацювання. 13,5 % школярів відповіли, що вчителі проводили онлайн-уроки, ще 13,5 % – надавали відеоматеріали з тем і 9,5 % – надсилали лише домашнє завдання. І лише 5,7 % – використовували всі перераховані варіанти.
Незважаючи на досвід дистанційного навчання в умовах карантину, про подальше використання такого формату заявило лише 5 % опитаних педагогів. 55 % планують використовувати технології частково, 40 % – не планують узагалі.
«Загальні результати по Україні прямо протилежні результатам опитування вчителів Харківщини: про своє бажання використовувати технології дистанційного навчання після завершення карантину вказали 41,2 % опитаних вчителів, а 54 % будуть використовувати частково. Водночас 4,8 % опитаних учителів зазначили, що у своїй подальшій роботі не будуть використовувати технології дистанційного навчання», – повідомили в регіональному управлінні.