Ідентифікація пенсіонерів онлайн: процес, «підводні камені» та як їх оминути
Термін проходження ідентифікації спливає: після 31 грудня частині пенсіонерів виплати буде припинено. Як саме відбувається цей процес, розповідає кореспондент «Слобідського краю» з власного досвіду. Скористатися нашим гайдом можуть ті отримувачі соціальних пільг, які повинні були зробити це до 31 жовтня, але спізнилися.
До 31 грудня ідентифікацію мають пройти: люди, які отримують пенсію або страхові виплати й постійно живуть на ТОТ; люди, які після 24 лютого 2022 року виїхали з ТОТ і не стали на облік як переселенці; люди, які перебувають за кордоном і продовжують отримувати пенсію.
Зрозуміло, що найпростіше – це звернутися особисто до сервісного центру Пенсійного фонду або банківського відділення. Але це можливо далеко не для всіх. Тому розбираємо два варіанти зробити це онлайн.
Ідентифікація через Дія.Підпис
Це найшвидший та найпростіший спосіб пройти ідентифікацію, він виключає людський фактор (забули, не внесли тощо). За умови, що все працює нормально (Інтернет та система), це робиться за 5 хвилин.
Вам потрібні: смартфон та планшет, або смартфон та комп’ютер, або смартфон та ноутбук – коротко кажучи, два пристрої.
Краще, якщо у вас буде помічник, а найкраще – якщо він буде обізнаний в інтернет-справах. Якщо ні, знайдіть відеоінструкцію в інтернеті, подивіться та навіть законспектуйте – вам так буде простіше.
Отже, є Пенсійний фонд і є ви – особа, яка повинна певним чином сказати: «Привіт, я тут, я жива і маю право отримувати пенсію, яку мені призначили довічно».
У Пенсійного фонду є, умовно кажучи, такий собі офіс в Інтернеті – портал ПФУ. Кожний, хто отримує пенсію, має там свій особистий кабінет. Коли пенсіонер туди заходить, у ПФУ бачать це і говорять: «Усе добре, людина має право продовжувати отримувати гроші». Але людина повинна зайти так, щоб у ПФУ розуміли – це саме та людина, а не хтось сторонній.
А ось для цього потрібно скористуватися спеціальним ключем – Дія.Підпис.
Щоб усе пройшло добре, необхідно у смартфоні встановити або оновити «Дію» до останньої версії – стара може не спрацювати. Далі треба придумати спеціальний код з 5 цифр для Дія-підпису та створити сам Дія-підпис.
Порада
Багато в кого виникають складнощі з розпізнаванням по фото. Тому станьте обличчям до світла (краще вдень) та на світлому фоні. Зніміть окуляри. Якщо є помічник, нехай допоможе – тримає екран навпроти ваших очей, регулює дистанцію, щоб з’явилися зелені рамки навколо вашого обличчя, та читає вам, що просить зробити «Дія»: кліпнути очима, посміхнутися або ще щось. Це не складно, «Дія» осучаснилася, стала простішою, можна впоратися з цим за хвилину.
Отже, ви володар підпису – ключа, тепер залишилося застосувати його, щоб відімкнути ваш особистий кабінет.
Відкриваєте портал ПФУ на комп’ютері, планшеті або ноутбуці, натискаєте Вхід і на зеленій стрічці зверху бачите: увійти за Дія.Підпис. Натискаєте – на екрані з’являється кюар-код. Це замкова щілина для вашого ключа.
На смартфоні в «Дії» шукаєте сканер кюар-коду (зазвичай у стрічці ліворуч, поруч з позначкою сканера є напис: сканувати кюар-код). Наводите його на екран ноутбука з кодом. Далі робите за підказками в смартфоні – поки на екрані смартфону з’явиться надпис: «Вітаємо, запит підтверджено». Справа за малим: треба ще підтвердити спеціальною кнопкою на потрали, що ви не отримуєте пенсію від рф. Усе – ви увійшли у свій кабінет.
Тепер перевіряєте систему. Зліва у списку на зелених плашках серед іншого є Моя ідентифікація. Натискаєте туди. Якщо система спрацювала відразу, з’явиться напис: дата ідентифікації і буде вказано дату і джерело ідентифікації – Дія.Підпис.
Якщо ні, не хвилюйтесь, зачекайте: вона може з’явитися за годину або більше.
Якщо з першого разу не вийшло зайти до порталу через Дія.Підпис, повторюйте спробу. Система може бути перевантажена і не спрацює з першого разу. Мій досвід – 20 спроб протягом тижня, з відчаю довелося написати листа до ПФУ – вони відповіли, що проблему усунуто і наразі система працює добре.
Ідентифікація через відеоконференцію
Якщо у вас немає двох пристроїв та помічника або ви розумієте, що не впораєтеся, можна скористуватися відеозв’язком зі співробітником ПФУ.
«Ключем» у цьому варіанті виступає співробітник ПФУ, який повинен упевнитися, що ви – це саме ви.
Цей варіант розрахований тільки на пенсіонерів, отримувачів страхових виплат та інших соціальних виплат, які:
- тимчасово проживають за межами України (більше ніж 183 дні);
- проживають на тимчасово окупованих територіях України;
- на пенсіонерів, які проживають на територіях активних бойових дій, або тимчасово окупованих територіях України, щодо яких не визначено дату завершення бойових дій або тимчасової окупації і виплату пенсій яким було припинено в період з 1 серпня 2022 року, для відновлення виплати.
Заявку можна подати у два способи: через портал ПФУ або телефоном.
1. Через портал
Вам знадобиться або смартфон, або інший пристрій, але тільки один.
Увага! Цей варіант займає набагато більше часу – від 3 тижнів мінімум, тому варто подати заявку на проходження відеоконференції найближчим часом – його залишилося ну зовсім небагато.
Головна його «заковика» для літніх людей – це навіть не довге очікування сеансу зв’язку, а підготовка документів для прикріплення їх до заявки: сканований певним чином паспорт (одним ПДФ-документом усі сторінки, загальний розмір документа – не більше 1,5 МБ), ідентифікаційний код та, за можливості – наявності, пенсійне посвідчення старого зразка.
Далі на порталі Пенсійного фонду зверху на зеленій стрічці шукаєте кнопку «Заява на ідентифікацію за допомогою відеоконференцзв’язку» та натискаєте. Підтверджуєте, що ви маєте право на цей варіант, заповнюєте анкету та прикріплюєте заздалегідь підготовлені документи.
Важливо вказати, через який месенджер з вами можна зв’язатися та адресу електронної пошти (якщо не маєте, можна когось з близьких, але вони повинні регулярно її переглядати, бо подальша комунікація буде через пошту).
Далі – чекати листа, за моїм досвідом, десь тиждень – 10 днів. У листі від ПФУ вам призначать дату та час – зазвичай ще через два тижні. До цього часу підготуйте документи (паспорт громадянина України, довідку з ідентифікаційним кодом, пенсійне посвідчення) та відповіді на 15–20 запитань: паспортні дані, скільки дітей, коли вони народилися, коли та куди вперше пішли працювати, де було останнє місце роботи, чи змінювали прізвище тощо – тобто біографію.
Якщо у призначений час ніхто не вийшов на зв’язок, не хвилюйтеся, перевірте месенджер та пошту: там можуть бути нові вказівки. Мені особисто аж через три години після призначеного часу прийшов лист з ім’ям та телефоном фахівця, з яким мала відбуватися конференція, та проханням зв’язатися.
Після проходження відеоконференції повідомлення про ідентифікацію має з’явитися на порталі ПФУ в особистому кабінеті. Це краще перевірити, бо були випадки, коли співробітники не вносили своєчасно дані.
Але не хвилюйтеся: навіть якщо не зможете пройти ідентифікацію до 31 грудня, ви зможете зробити це пізніше та поновити свої пенсійні виплати, але це буде зайвий клопіт.
2. Телефонний дзвінок
Можна звернутися:
- до контакт-центру – 0-800-503-753 (безкоштовно)
- або за додатковими номерами 044-281-08-70 та 044281-08-71
Графік роботи: понеділок-п’ятниця з 8:00 до 20:00, субота з 8:00 до 14:00.
Щоб подати заяву цим способом, потрібно після з’єднання дотримуватись озвучених вказівок: із переліку запропонованих питань оберіть «Питання щодо виплати пенсій та ідентифікації» та натисніть цифру 3 на клавіатурі телефону.
Надайте оператору відповіді на запитання для заповнення заяви на ідентифікацію, в тому числі адресу електронної пошти та номер телефону (для отримання зворотного контакту від фахівців Пенсійного фонду).
Далі з вами зв’яжеться уповноважений працівник Пенсійного фонду для узгодження часу та способу проведення відеоідентифікації.
Цей, на перший погляд, простий спосіб має свої «підводні камені». Багато хто скаржиться, що додзвонитися майже неможливо. Також усе це здійснюється протягом 30 календарних днів, але не раніше 10 робочих днів з моменту подання, тому варто поспішати.
Раніше ми писали, кому та чому треба пройти ідентифікацію
Також ми писали, хто повинен був пройти ідентифікацію до 1 жовтня та кому перенесли строк проходження ідентифікації.
Ваша підтримка – запорука нашої щоденної праці. Ставайте частиною спільноти «Слобідського краю».
Скільки ВПО мешкає в Харкові станом на грудень: оновлені дані
Субсидія-2025: Кабмін ухвалив нове правило для отримувачів допомоги
Куди звертатися на Харківщині, якщо неправильно порахували пенсію: коментар Пенсійного фонду
Комп’ютерна грамотність для пенсіонерів: у Барвінковому працює хаб «Дія»