Автобан і залізнична колія європейського стандарту може з'явитися на Харківщині
Наприкінці цього травня Кабінет Міністрів України схвалив Національну транспортну стратегію України до 2030 року. Над документом, який отримав назву Drive Ukraine 2030, працювала команда Міністерства інфраструктури України спільно з провідними європейськими експертами в галузі транспорту за підтримки представництва ЄС в Україні та Європейської комісії. Минулого тижня в Києві відбулася офіційна презентація Національної транспортної стратегії. Міністр інфраструктури України Володимир Омелян назвав її великою інфраструктурною революцією.
Drive Ukraine 2030 передбачає 10 нових автобанів, понад 100 комплексів автоматичного вагового контролю, 10 годин – середній час перетину України з півдня на північ та із заходу на схід, а також нульову дитячу смертність на автошляхах, зменшення травматизму на автошляхах на 90 %, 35 мільярдів гривень з Дорожнього фонду на безпеку.
За десять років у нас мають з’явитися міжнародні автобани: Go Highway та Via Carpatia і продовження Одеса – Рені до Греції. А також розвиток внутрішніх напрямків, зокрема Львів – Київ – Харків – Донецьк, Київ – Керч, Полтава – Дніпро.
Стратегія передбачає також повну відмову від «маршруток» і натомість перехід до комфортабельних неолайнерів.
Зміни фахівці підготували і для вітчизняного повітряного простору. У нас мають працювати 50 аеропортів. Середній час, який займатиме дорога до аеропорту з будь-якої точки України, має займати годину. За таких умов половина населення України, на думку розробників стратегії, повинна буде літати. Для цього географія польотів має розширитися до 350 напрямків з усіх аеропортів України. До того ж пасажиропотік мають генерувати регіональні аеропорти. Для порівняння, наразі 98 % пасажиропотоку припадає на сім аеропортів.
Чекають зміни й на залізницю: їй пророкують вільну конкуренцію, за якої інфраструктура та залізничне полотно належать державі, а рухомий склад, локомотиви – як у державній, так і в приватній власності.
Передбачено спільне виробництво рухомого складу на основі співпраці Укрзалізниці з Крюківським вагонобудівним заводом і світовими компаніями: General Electric, Bombardier, Greenbrier тощо. А за умови успішної співпраці до 2030 року можна замінити 100 % локомотивів і оновити вагонний парк на 100 %. Заміну колії на колію європейського стандарту бачать і для сполучення Київ – Одеса, Київ – Львів, Київ – Харків, Київ – Дніпро.
Україну автори стратегії також вбачають як хаб між Європою та Азією.
– Україна може серйозно заявити про себе як учасник проекту Нового шовкового шляху, для чого потрібен прозорий і ефективний механізм оформлення митних вантажів, якісна система залізничних і автомобільних магістралей, – говорить Володимир Омелян.
Є місце у стратегії і для морського та річкового господарства: морське «єдине вікно» в усіх українських портах (інформаційна система, що дасть можливість впорядковано збирати й аналізувати дані про судна) і 50 млн тонн на рік – перевезення вантажів Дніпром та іншими річками.
Оновлення мають і для Укрпошти. Навіть знайшлося місце для амбітних і, здається, майже фантастичних ідей, таких як Hyperloop (надшвидкісний вакуумний потяг).
А ще у стратегії прописані впровадження єдиного квитка для всіх видів транспорту, збільшення частки електрокарів та повний перехід громадського транспорту на живлення від електрики.
У тему
Велодоріжки стануть обов’язковими
Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України оновлює державні будівельні норми (ДБН). Так, у частині організації велосипедного руху тепер обов’язковим буде проектування велосипедних доріжок і смуг під час нового будівництва та реконструкції доріг. Як повідомляє Урядовий портал, оновлений Держбудстандарт уже опублікований і вступить у силу з 1 вересня 2018-го.
– В усіх цивілізованих країнах Європи і світу велосипеди є чудовою альтернативою громадському транспорту або авто. Тому в новому ДБН щодо вулиць і доріг ми ввели обов’язкове проектування велодоріжок і смуг на дорогах та прописали чіткі вимоги щодо їх влаштування та параметрів, – прокоментував нововведення заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе,
Згідно з новими нормами, велосипедні доріжки та велосипедні смуги слід влаштовувати на територіях житлових і промислових районів, комунально-складських зон, на магістральних вулицях безперервного і регульованого руху, вулицях місцевого значення, селищних та сільських дорогах. Також визначається мінімальна ширина велосипедних смуг при новому будівництві – 1,85 метра, а при реконструкції – 1,5 метра.
Читайте також: У центрі Харкова на місяць обмежать рух транспорту
На Харківщині відновили міст, почастішали обстріли Куп'янська: головні новини
На Харківщині відновили шляхопровід, підірваний росіянами під час відступу
У деокупованій Старосалтівській громаді розробляють стратегію розвитку
На Харківщині закрили переправу та готуються до відключень світла: головні новини