Ізюмський дендрарій і харківське метро: про що писала наша газета 50 років тому
Цікаво читати про зародження того, що сьогодні є звичним і буденним.
"Соціалістична Харківщина" № 138 від 15 липня 1969 року
Буде Ізюмський дендрарій
Власне, дендрарій уже є. Готуючись до 50-річчя Радянської держави, колектив Ізюмського лісгоспу вирішив на площі в 4 гектари закласти дендропарк.
За два-три роки дерева добре прижилися. Деякі з них – липи американська та дрібнолиста, бархат амурський, тополі Болле, катальпи, клени вже зросли кількаметрового зросту. Породи, висаджені з насіння, також прижилися на місці або в розсаднику. Хоч, звичайно, були і невдачі.
Тепер у парку понад 150 порід дерев та понад два десятки – в розсаднику. Весною і на початку літа на багатьох екземплярах з’явилися квіти. І це не лише на квітучих кущах – спиреї, калинах, гортензії, а й на деревних породах – каштанах, геленах. Тобто вже нині дендрарій являє значний інтерес для екскурсій учнів, любителів природи. Тут розбиті оглядові доріжки, визначена центральна алея, обладнуються місця відпочинку. Особливо приваблюють куртини ялин – блакитних, сріблястих, різноманітні клени, поки що невеликі сафори японські, бархат, горіхові, горобини, каркас західний, ялина тібетська, сосна італійська тощо.
Ініціатори закладки дендропарку, серед яких найбільш наполегливим ревнителем цієї новинки є директор лісгоспу Яків Віталійович Добрушин, підтримують тісні зв’язки з ботанічними садами і дендрологічними парками Криму, Тростянця, Чернігівської області, Харкова та інших. Намічено восени та наступної весни поповнити насадження – переважно з насіння, для кращої акліматизації. Деякі з порід, що добре пристосовані до місцевих умов, незабаром прикрасять також вулиці і парки міста.
В. Бондаренко, працівник ізюмської райміськгазети «Радянське життя»
"Соціалістична Харківщина" № 143 від 22 липня 1969 року
Харківське метро. На поверхні і під землею
Той, хто хоч небагато часу не відвідував 1-шу дільницю Харківського метробуду на Південному вокзалі, одразу зверне увагу на зміни, що тут сталися. За короткий строк виросла багатометрова споруда – градирня. Вона охолоджуватиме воду, яка використовуватиметься для роботи потужного компресора
Важлива подія трапилась і під землею. Досі землю, породу вивозили на вагонетках вручну. Днями тунелем пішов електровоз. Люди звільнилися від важкої фізичної праці і перейшли працювати на інші ланки виробництва.
Фото І. Цимблера
Читайте також: Хто першим підкорив небо над Харковом